Bewegen voor bewegen

Evelien Alderliesten

( Lid van team: Bianca en Evelien )

van totaal € 750 (102%)

Voor mij is mij goed kunnen bewegen altijd vanzelfsprekend geweest. Vroeger was het wedstrijdzwemmen, nu wat rustiger in de vorm van dansen/ zumba of wandelen. Reuma associeerde ik met 'oudere' mensen, totdat ik van dichtbij meemaakte dat dat zeker niet het geval is. Ik kan niets doen aan de onzekerheid en pijn van mensen met deze ziekte(n), maar ik kan wel lopen en inzamelen voor dit goede doel!

PS: de opbrengsten van mijn actie gaan dus geheel naar Reuma Nederland, hiervan wordt 80% gebruikt voor onderzoek naar reuma en de behandeling hiervan, 20% gaat naar patientenbelangen.

Bekijk alle
17-07-2024 | 16:34
15-07-2024 | 19:15
13-07-2024 | 19:08 Succes (tante) Evelien met het lopen van de vierdaagse. Je kunt het!!
09-07-2024 | 11:16 Goed kunnem bewegen blijft van levensbelang!
27-06-2024 | 20:47
Bekijk alle

Training dag 3 Vierdaagse, de eerste keer 40 km!

10-06-2024 | 16:54 Gisteren was het zover, na een paar keer 30 km gelopen te hebben werd het nu tijd om eens de 40 km te lopen. Niet alleen, maar met een paar mede-sponsorlopers! Samen met Alicia, Arco en Julia begonnen we om 8.15 op de Wedren aan onze tocht. De sfeer zat er goed in en we gingen als een speer. Alicia woont in Nijmegen, dus die kende de meeste straten wel, en was een heel goede navigator. We hebben alleen de Mookse plas aan de 'verkeerde' kant langsgelopen, maar dan hebben we ook die kant tenminste gezien ;) Na 20 km hebben we in Plasmolen heerlijk op een terras lekker aan het ijs gezeten. De stop duurde iets langer dan gepland, maar vervolgens weer vrolijk door. Dat vrolijk werd al iets minder voor Groesbeek, Alicia en ik dachten al aan de 7 heuvelen begonnen te zijn, maar dit bleek een berg (de col du Jean oid) te zijn die er nog niet bijhoorde. Vervolgens loop je ook in Groesbeek best wat op en neer en toen kwamen de opmerkingen wel: Hoe ver zal het nog zijn? (ongeveer een km of 12). Aangekomen bij de 7 heuvelenweg was het uitzicht zeker mooi, je kijkt hierbij door de heuvels naar Duitsland, maar het klimmen en vervolgens dalen is wel pittig. Na een korte stop na heuvel 2 of 3 (de eerste heuvels zijn wel het stijlst) gingen we weer door naar Berg en Dal. Daar aangekomen is het eigenlijk 5 km alleen maar dalen, maar ook dan voel je je voeten en benen erg goed (verstand op nul en maar doorstappen). Aan het einde heb ik nog even genavigeerd (dit resulteerde tot nog een paar meter omlopen...) en eindelijk om half 5 kwamen we weer op de Wedren.  We weten nu wat ons de derde dag te wachten staat, of we daar nog heel blij mee zijn is een tweede! (wel ligt het fietspad nog een stukje hoger dan de daadwerkelijke weg, dus het scheelt iets in hoogtemeters). Ik ben in ieder geval weer een flinke blaar rijker en ik kan wel zeggen dat ik in ieder geval 40 km gelopen heb! Nog 35 dagen te gaan....